Siguranta, sanatate, placere

Revin pe blog asupra acestui subiect (chiar daca la sala ma repet des), siguranta in practica yoga, deoarece este important sa practicati yoga cu atentie, drag de corpul vostru si in siguranta:

*mai multe despre Diane – aici
*mai multe despre Yoga injury – aici

Da, la yoga ca si in alte activitati sportive, persoanele foarte flexibile sau capoase si insistente, se pot accidenta cel mai des fiindca nu-si cunosc limitele si se comporta de parca corpul lor este din guma si vesnic de 20 de ani.

Nu, corpul uman nu este din elastic si prea mult, prea des, prea in forta, prea peste limitele normalului strica
Credeti-ma, am facut prea mult, prea des, prea in forta, prea peste limitele la care corpul meu era ok. si acuma simt.

Eu mi-am invatat lectia pe pielea mea si sper ca voi sa o faceti pe pielea altora:-)

Ma repet si va rog sa ma ascultati chiar daca ati auzit poate si alte teorii – acelea nu pun accentul pe siguranta si protectie, ci pe niste informatii care nu au legatura cu biomecanica corpului uman:
*strangeti fesierii, angajati fesierii, antrenati-va fesierii! muschii sustin ligamentele si articulatiile, este nevoie de ei!
*aplecarile in fata Uttanasana & Paschimottanasana si ridicarile in pozitie verticala, faceti-le cu genunchii usor flexati! serios, nu sunteti liniare la parada militara & vedeti pruncii cat de natural stiu ei sa se foloseasca de genunchi pentru ca sa-si protejeze lombara si bazinul + biomecanica corpului uman asta ne invata.
*nu deschideti bazinul ca la circ, dupa 30-40 de ani o sa regretati anii de “ce tare sunt eu” si nu repetati la infinit aceleasi miscari + nu stati mult in aceasi pozitie – de aceea la clasele mele pun accentul de fiecare data pe altceva:-)
*nu lasati profesorii de yoga sa va ajute manual, sa va aseze cum cred ei ca ar trebui sa arate corpul vostru, forteze sa intrati in asane – majoritatea accidentelor asa se produc!
-sa va atinga cu degetul sau sa va ghideze verbal este bine, dar sa va manevreze efectiv nu este.
*vorba lui David Swenson: la clasa sau in practica privata oferiti doar 80% din ce puteti.
100% este pentru dvd-uri/instagram/facebook si expozitii, in rest ramaneti in zona sigurantei si a placerii.

Ramaneti sanatosi si voiosi, ne vedem azi la ora 17.00 pe saltele pentru o practica atenta!:-)
Xo, Sanda
facebook SYoga

P.S retineti:
Cartilajul nu doare fiindca nu are terminatii nervoase si de aceea, de cele mai multe ori cand apare durerea, care ia nastere in celelalte structuri ale articulatiilor, cartilajul este deja afectat in mod ireversibil.

Adaugat in 2. Do Yoga & Be Happy & Eat Well, Ashtanga Yoga, Learn, Unlearn, and Relearn
Etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Bookmark permalink

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>