Morcovi

Culoarea portocalie a morcovilor indica bogatia in provitamina A, un antioxidant natural protector al sistemului cardio vascular. 100 grame de morcovi acopera jumatate din necesarul zilnic de provitamina A. Morcovul contine un pigment, retinena,care amelioreaza vederea in semiinintuneric.Bogatia in potasiu a morcovilor le confera si proprietati diuretice.

Sufleu gratinat de morcovi cu alune

  1. 260 kcal
  2. glucide 20 g
  3. proteine 12 g
  4. lipide 15 g
  5. Vitamina A 17600 ug
  6. Vitamina B9 60 ug

pentru 4 persoane
pregatire 25 min.
preparare 30 min.

  1. 800 gr morcovi
  2. 40 gr alune
  3. 3 oua
  4. 10 cl lapte degresat
  5. 1 varf de cutit de nucsoara rasa
  6. 1 lingurita ulei de masline sau de arahide
  7. sare si piper macinat

Curatati morcovii bine, taiati-i in bucati si spalati-i imediat. Lasati-i sa fiarba pe aburi 10 minute. Zdrobiti alunele.
Pasati morcovii cu mixerul sau printr-o sita deasa, in functie de cat de fin vreti sa fie pireul.
Spargeti oualele si separati albusurile de galbenusuri.
Desfaceti galbenusurile cu lapte intr-o craticioara si incalziti usor, amestecand mereu pana cand amestecul se ingroasa.
Turnati amestecul peste pireul de morcovi, adaugati trei sferturi din cantitatea de alune, eventual nucsoara, sarati piperati si amestecati bine.
Incalziti cuptorul la 180 de grade si ungeti putin cu ulei un vas de yena/terina adanca.
Adaugati sare in albusuri si bateti pana obtineti o spuma tare.Incorporati usor albusurile in pireul de morcovi amestecand delicat, de jos in sus, pentru a nu se lasa albusurile.
Turnati totul in terina, presarati restul de alune deasupra, bagati la cuptor si lasati 20 min. Serviti imediat ce scoateti din cuptor.

Adaugat in De-ale mele
Etichetat
Bookmark permalink

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>